<3 Avokado <3

Jag vet inte om det finns något bättre mellanmål än avokado. De dagar jag åker direkt till gymmet efter jobbet brukar jag äta en avokado innan - mättande och framförallt himla gott. Den innehåller 4,4 gram kolhydrater per 100 gram. Sen beror det ju på storleken hur mycket den väger men jag tror att en normalstor avokado (utan skal och kärna) blir ungefär 120 gram, så det blir ju strax över 5 gram kolisar.
 
Ibland får man den där perfekta avokadon också - #lycka! 
 
/ Sofia 
 
Mamma tipsade mig om att krydda avokadon med citronpeppar
= om möjligt ännu godare än vanligt!

Kommentarer
Postat av: hanna

grymt gott tillsammans med färskost med pepparrot i! :)

Svar: Det får jag testa nån gång :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-04 @ 14:36:42
Postat av: Louise

Älskar avokado! Äter minst två varje dag (till mellanmål och som tillbehör till huvudrätten) brukar ha örtsalt på. :D

Svar: Tycker också det är helt sjukt gott :) Perfekta mellanmålet om det behövs!
NEJtillkolhydrater

2013-03-05 @ 21:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0