Bästa maten

Idag kände jag att det var dags igen. Dags för min favvomat: fetaostbiffar, gräddsås och blomkålsmos. HÄR hittar ni hela receptet (jag mosar ner fetaosten direkt med det andra i färsen istället för att "baka in det" som i receptet). Blomkålen mixade jag idag med philadelphiaost och en klick smör och råkade ta en aning för mycket så det blev mer puré än mos men vad gör det när smaken är densamma! Såsen är så god att jag skulle kunna äta den som soppa typ... Matlådorna inför veckan är som vanligt kirrade på söndagen - älskar storkok! Dessvärre blir det ju inte så många nya recept på bloggen att dela med mig av men ni får gå bakåt i arkivet (i högerspalten) på kategorin "Recept LCHF" om ni vill ha inspiration!
 
/ Sofia 
Älskar min nya matlåda som jag fick av Frida på bloggkalaset! Finns att köpa på Lagerhaus.

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad duktig du är!! och maten är säkert jättegod kan jag tänka mig :)

Svar: Det kan jag lova dig. Det är nog dags att jag bjuder dig och Leo på lite LCHF-mat snart tror jag :) Kram
NEJtillkolhydrater

2013-03-18 @ 16:20:47
Postat av: Elin

Hur funkar det att frysa/värma blomkålsmos? :)

Svar: Hej Elin! Att värma blomkålsmos i micron funkar alldeles utmärkt, tycker jag. Jag tror dock aldrig jag har provat att frysa ner det så det vågar jag inte svara på.. :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-19 @ 21:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0