Caesarsalladbarometern: Café Kosmos

För ett tag sedan köpte jag lunch från Café Kosmos här i Göteborg. Eftersom att de har en sjukt god LCHF-tallrik var mina Caesarsallad-förväntningar också höga. Jag blev dock rätt så besviken. Nu tog jag i och för sig take away, den kanske hade varit bättre på plats, men jag måste säga att den inte var värd de 95 kronor jag betalade för den.

Jag valde förstås bort krutongerna redan när jag beställde men fick annars en vanlig caesar med två undantag: det var oliver och soltorkade tomater i. Oliverna var inte så goda och jag gillar inte soltorkade tomater så minus för det. Dressingen var faktiskt inte heller så god så den åt jag bara lite av. Annars var baconet bra och man fick lagom med ost. Kycklingen var också god och man fick en ordentlig bit men den var "fel" kryddad för en caesar. Jag vill ha den grillad och inte med så mycket örtsmak. Slutbetyg: 5/10

 /Jonna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0