Medlemsdag på Friskis och Svettis

I lördags var det medlemsdag på mitt gym. Jag kan inte påstå att jag märkte så mycket av detta mer än att det var lite annorlunda pass och att det stod en frukt/godisskål i hallen. Jag älskar verkligen Friskis - jag tycker om att träna där och trivs. Men sånt här tycker jag är så onödigt. När vi gick från passet sa någon "nu kan ni äta så mycket godis ni vill!" och runt skålen stod alla och trängdes och jag hörde fraser som "ååh, godis, precis vad jag behöver nu!" och "det här är jag värd". Jag tycker verkligen att det är helt okej om andra vill äta godis efter ett träningspass om de känner att det är värt det. Jag personligen skulle däremot aldrig göra det för jag vill gå hem och "ligga på plus"; jag står inte och svettas i 90 minuter för att kunna äta godis efteråt. Hur som helst, det som jag stör mig på i det hela, är att gymmet "uppmuntrar" till godisätande. Känns inte det bara lite onödigt, kunde man inte bjudit på något bättre för hälsan? Jag är fullt medveten om att alla inte tränar för att få värsta fitnesskroppen men jag tränar i alla fall för att nå resultat! Svettas, kämpa, forma kroppen, förbättra mig och förändra mig. Inte för att kunna unna mig hur mycket godis som helst. Och om jag skulle vilja äta massa godis tycker jag ändå inte att det är något som mitt gym ska uppmuntra till, faktiskt. Jag vill att mitt gym ska inspirera till bra hälsa, goda vanor och viljan att skapa sig en frisk och vältränad kropp. Och det tror jag vi alla kan vara överens om att godis inte bidrar till...
 
Tummen ner för godisskålar på gymmet, helt enkelt. Passet i lördags var däremot fantastiskt. 45 minuter indoor walking och 45 minuter cirkelgym med enbart schlagermusik. De körde lite extra tufft - jag kände mig verkligen både frisk och svettig när jag gick därifrån, med betoning på svettig...
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller med!

Svar: Ja, man blir lite irriterad faktiskt.. :P
NEJtillkolhydrater

2013-03-20 @ 17:13:17
Postat av: Lotta

Jag håller verkligen med!
Jag har tidigare tränat på ett gym som även hade en pepparkaksburk vid jul och geléhjärtan vid alla hjärtans dag. Tycker inte att det är okej för fem öre.. Tack för en bra blogg! :)
Kram, Lotta

Svar: Oj, de tog minsann alla tillfällen de hittade för att "unna sig"... :P Tycker precis som du, inte alls okej! Tack så mycket :) Kram!
NEJtillkolhydrater

2013-03-20 @ 21:35:31
URL: http://kyllerskan.blogg.se
Postat av: hanna

Håller med! Har bytt gym till nordic wellness men tränade på friskis innan. Mer godis på friskis men mer bars och proteinpulver på nordic. Jag äter hellre riktig mat :)

Svar: Jag håller med; riktig och naturlig mat går först i alla lägen! Men bars och proteinpulver känns i alla fall liiiiite mer åt rätt håll än godis.. Friskis får skärpa sig tycker jag :D
NEJtillkolhydrater

2013-03-21 @ 07:24:50
Postat av: Sara Björk

Verkligen tummen ner för det! Bättre att gå förbi den där affären med tröjan man suktat efter och ge sig själv den som belöning. :)

Svar: Precis! Belöning kan ju faktiskt bestå i andra saker än mat och godis. Shopping är ju tusen gånger bättre :D
NEJtillkolhydrater

2013-03-23 @ 14:23:12
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0