Tjejvasan 2014

I morse kl 8.00 öppnade anmälan inför Vasaloppets Vintervecka 2014. På 10 minuter var riktiga Vasaloppet redan fullt (!) Jag anmälde mig dock "bara" till Tjejvasan. Det känns som att det räcker med tre mil med tanke på tidigare skiderfarenheter. Jag åkte lite nu i julas men det räknas knappt för då fanns det inte ens några riktiga spår. Gången innan det (flera år sedan) blev jag så förbannad att jag nästan tog av mig skidorna och gick. Jag hade nämligen ingen valla och det gick lite smått uppför. Summa: inget fäste. Att åka bakåt när man vill framåt är frustrerande. Det är dock glömt nu och jag har lärt mig att aldrig ställa mig på ett par skidor utan rätt valla. Det är dessutom bra att ha ett mål med träningen. Framförallt tror jag att det kommer behövas kondition & armstyrka. Det borde man ju kunna kirra på ett år?!

Det finns fortfarande platser kvar på alla lopp förutom Vasaloppet & Stafettvasan. Läs mer och anmäl dig här.

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj vad bra du är! Imponerande :)

Svar: Hehe gullig du är! Och vi får väl se hur nöjd jag är med beslutet om ett knappt år ;)
NEJtillkolhydrater

2013-03-18 @ 16:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0