Unna dig en promenad i påsk

När långhelger och ledighet kommer har många en förmåga att "unna sig". "Det är ju ändå påsk, jag ska unna mig påskgodis i helgen" osv. Jag tycker inte att det är att unna sig att trycka i sig massa godis, och att det är påsk är ju en jättekonstig anledning. Firar vi inte påsk för att Jesus korsfästes & återuppstod? Jag läste att svenskarna äter mer än 6000 ton godis under påskhelgen. Vart sjutton kom ett sånt hetsätande in i bilden?!

Jag började påskledigheten med en power-walk tillsammans med Angelica imorse. När man har ledigt har man tid till sånt. Jag ska unna mig massa promenader i helgen, träning & god mat. Men verkligen inget godis.

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Jag unnade mig ett härligt arm & bål pass på gymmet ;)

Svar: Det är rätta takter! :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-29 @ 11:40:25
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0