Pytt i panna à la LCHF

När jag bodde hemma tyckte jag att det var himla smidigt med fryst pytt i panna. Snabbt & enkelt och svingott med ketchup. Både potatis & mat av dålig kvalitet går idag helt bort men ibland vill man bara att det ska gå snabbt. Ett nästan lika enkelt alternativ är då korv & vitkål. Tänk på att korven ska ha minst 90 % i kötthalt, jag hade tellicherry pepper. Man skär helt enkelt korven i bitar och steker på i en klick smör. Efter någon minut tillsätter man strimlad vitkål och kryddar med salt & svartpeppar. Stek någon minut till - klart!

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Hanna H

Mmm, vitkål, en LCHF:ares bästa vän! Själv gjorde jag "pytt i panna" på strimlad lövbiff, en köttrik lammkorv, gul lök (för den som tillåter sig det)och zucchini. Inte helt fel det heller :)

Svar: Ja jag älskar vitkål!! Mmmmm, det där låter verkligen inte fel. Och gul lök skulle jag inte kunna välja bort, en alldeles för bra smaksättare! :) / Jonna
NEJtillkolhydrater

2013-05-06 @ 16:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0