Shopping

I torsdags var jag och Frida i Ullared för lite shopping på Gekås. Man är ju lika utmattad som vanligt när man kommer ut därifrån.. Såg en kille på facebook häromdagen som beskrev det som "helvetet på jorden", det var lite roligt tyckte jag.. Det finns ju verkligen en hel del massa skit där inne men sen kan man göra riktigt bra fynd faktiskt! Som vanligt tänker man att "jag ska inte köpa så mycket" men av någon konstig anledning är beloppet i kassan alltid fyrsiffrigt tillslut ändå. Märkligt ;)
 
I torsdags upptäckte jag till min glädje att de utökat sin matavdelning sen jag var där sist och hade faktiskt riktigt bra utbud. Jag fick med mig ett paket med vitlöks-salami, hallon, babyspenat och ett knippe sparris. Allt för typ halva priset mot hemma, #nöjdtjej.
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, jag skulle vilja få lite hjälp om ni har tid/lust! :) Det är så att jag ska börja med lchf imorgon (måndag) hade jag tänkt och helgen som kommer ska jag till Finland och funderar lite på vad man ska äta under dagen. Vi ska ut på rally i skogen så det gäller att ha med sig något som håller länge. Och som håller sig på båten dit under natten. Kan man ha saker i kylväska så länge? Har ni några tips på mat/mellanmål som inte behöver vara kallt? Jag har så svårt att komma på något..

Jättegrym blogg ni har förresten, älskar era recept! :)

Mvh Johanna

Svar: Hej Johanna! Hur har det gått med starten av LCHF? Kul att komma igång :) Hmm, den var lite klurig. Jag har inte stenkoll på hur länge saker håller sig i kylväska faktiskt.. Men något jag alltid har med mig när jag åker iväg så är en påse nötter och ett nät med små baby bel. Då vet man att man alltid har något i alla fall om hungern slår till! Annars kan du ju ta med dig avokado kanske, det är ju mättande! Ölkorv kanske? :) Du skulle säkert kunna göra några LCHF-frallor och ha med, de borde klara sig över natten! Hoppas du kommer på en bra lösning, och tack för dina fina ord :) Kram!
NEJtillkolhydrater

2013-05-12 @ 08:42:12
Postat av: Johanna

Hej igen! Det har gått hur bra som helst, har redan tappat 3 kg sen i måndags (det är för att jag behöver gå ner i vikt och vill slippa mitt sötsug som jag börjat med lchf) så jag är jätte glad och peppad att fortsätta! Tack för tipsen, ska klura lite på vad jag ska ta med mig.

Svar: Hej! Åh så härligt för dig :) Skönt med resultat, då blir man lite extra peppad! Hoppas du får en härlig helg, kram!
NEJtillkolhydrater

2013-05-16 @ 09:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0