GLAD PÅSK!

Godmorgon denna långa fredag!

Jag är trött på hetsen kring det här med påskgodis, vad är grejen?! Varför är det accepterat att stoppa i sig massa extra socker bara för att vi firar Jesus död och uppståndelse? Jag tycker det är mysigt med påskägg, det är en liten gåva som piggar upp vardagen, men vet ni, man kan fylla ett påskägg med annat än godis. Man kan ge bort ett påskägg med tid till någon man inte träffat på länge eller ett presentkort på en mysig kväll tillsammans med någon man tycker om. Det är heelt gratis och dessutom inte det minsta onyttigt :)

Igår på jobbet delade fina Anna ut påskägg till oss alla anställda. Jag tänkte för mig själv, att det här får jag väl i min tur ge bort till någon som äter godis. Men icke sa nicke, när jag öppnar påskägget väller det ut nötter, då tänker jag istället; oj, nötter!! gud va alla kommer bli besvikna... ;) Men där hade jag fel igen. Anna hade fixat specialägg till mig och en annan tjej som också går på LCHF medan de andra fick vanligt godis. Jag blev så himla glad och faktiskt lite rörd, en enkel gest som kan betyda så mycket.

Det ska vara lätt att leva med LCHF, och det är det verkligen, speciellt när man har en omgivning som stöttar. Nu är det dags för långpromenix, intervallträning i 40 min (från PT-Julias träningsupplägg), solning och en liten shoppingrunda innan det är dags för middag hos pappa lite senare.

Glad påsk till er alla fina läsare!

// Sofia


Mitt alldeles egna riktiga LCHF-påskägg!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men gu va sött! :) man behöver ju faktiskt stöd från omgivningen.

Idag ska jag handla godis till påskkäringarna som ringer på dörren, ,men blir faktiskt inte nå sugen på det själv. :) Tar mig en babybel istället :)

2012-04-06 @ 09:30:18
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Gulliga Sofia. Det var snällt sagt. Jag gillar att göra människor glada, (specielt fina vänner ) så jag är JÄTTE GLAD att du tyckte om det.:) ha en underbar Påsk, kram Anna.

2012-04-06 @ 16:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0