Fredag i New York

Idag har jag mest gått runt och längtat till kvällen då det är dags att åka och hämta Frida. För att fördriva tiden köpte jag med mig riktigt god LCHF-lunch från ett ställe som hade plock-buffé. Kyckling, avokado, ugnsrostad blomkål (!), champinjoner, ett kokt ägg och lite fetaost. Jag blir bättre och bättre på att hitta NEJ-sägar mat här! Jag satte mig i Bryan Park och njöt av livet. Promenerade sedan ner till Times Square och gick sedan till en salong och bokade in en överraskning till Frida. På tisdag kl 12.00 ska vi dit och bli lite bortskämnda, lyx för själen!
 
Imorse var det skottlossning i Empire State buliding, bara ett par kvarter från mitt hotell. Jag gick förbi bara någon timma efter det hänt och fick nyss reda på att en man gått in i byggnaden och skjutit en annan man. Polisen sköt sedan gärningsmannen och några andra personer skadades. Läskigt! Har känt mig lite tung i huvudet under dagen, så när jag gick förbi en skylt med "You need a cup of coffee" kände jag mig träffad. Köpte med mig en kopp och gick upp till hotellrummet. Om en stund ska jag gå ut igen och köpa med mig lite plockmat som jag och Frida kan ha ikväll. Sen är det nog dags att åka mot flygplatsen, ÄNTLIGEN!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Hej! Jag ska snart till New York och kollar runt efter bra matställen. Vart hade dom plock-buffé?

Svar: Hej! De har faktiskt plockbuffé på många ställen! Utmed de stora gatorna ligger många "deli"-butiker som ofta har plocka-själv-buffé. Jag har fastnat för en som ligger på 34th street, nånstans vid 8:e / 9:e avenyn. Men det finns verkligen på många ställen så det ska inte vara så svårt att hitta! Jag har ju mest varit i Midtown men det finns säkert runtomkring på andra ställen också! :)
NEJtillkolhydrater

2012-08-26 @ 21:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0