Lunch på Café Viskan

Igår landade vi vid tio-tiden så vi var tillbaka i Borås vid tolv. Jag kom hem, bytte om, och begav mig sedan neråt stan för att möta upp världens bästa Frida för lunch på världens bästa Café Viskan. Enligt mig är det i särklass det bästa lunchstället här i Borran. Innan, när jag var en JA-sägare, åt jag ofta deras bakpotatis med kyckling/curry. Sedan fick jag nys om deras ceasarsallad och har varit fast sedan dess. Nu har de ju även två stycken olika LCHF-tallrikar. En av dem är alldeles ny och består av skagenröra, ägg och avokado - den måste jag garanterat prova någon dag snart! Igår tog jag den "vanliga" LCHF-tallriken med kyckling, bacon, avokado, fetaost, oliver, sallad... Frida körde på ceasarsalladen!
 
 

De är verkligen med i leken på Café Viskan. Nu blev det inget sånt här för mig för jag var proppmätt men hur gött är det inte att kunna sätta sig på ett fik och faktiskt köpa något som är LCHF?! Såg att de på sitt café i Knalleporten har frukostbuffé med bland annat LCHF-bröd. Härligt, mer sånt åt folket!
 
// Sofia

Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud vad grymt med cafe med LCHF! Har inte hittat något i Gbg, mer än Kafe Kosmos :O vet inte vart ni bor, men vet ni något? :)

Svar: Ja verkligen, det är helt underbart. Både jag och jonna är från Borås, men Jonna bor faktiskt i Göteborg. Men vi har tyvärr inga tips på restauranger i gbg som har liksom uttalade LCHF-rätter.. Men det dyker säkert upp mer och mer i framtiden! Vi får vänta ut det... :) // Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-08-03 @ 18:28:34
URL: http://severinsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0