LCHF-bröd

Hej!

Som jag skrev igår så var jag riktigt huslig och bakade bröd! Det var min vän Angelica som tipsade om ett bröd baserat på linfrön och valnötter, HÄR hittar ni hela receptet och en toppenbeskrivning av hur man går tillväga.

Jag som aldrig bakat bröd förut följde bara instruktionerna exakt, förutom att jag bytte ut brödkryddor mot lite havssalt och så står det i receptet att om smeten blir för fast kan man röra i vatten, filmjölk eller yoghurt men det gjorde inte jag. Resultatet blev superbra, riktigt gott bröd! I länken ovan kan ni se att hela limpan innehåller ca 31 gram kolhydrater. Jag skar min limpa till 21 skivor, vilket ger ca 1,5 gram kolhydrater per skiva.













// Sofia


Kommentarer
Postat av: moa

Wow - duktiga du! :) imponerad

2012-06-11 @ 00:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0