Tack Jennie!

Jag skrev ju ett inlägg här om dagen angående att innehållet i Celsiusen verkade ha ändrats för numera stod det 0 gram kolhydrater, medan det innan var 2 gram. En av våra flitiga läsare Jennie redde ut detta åt oss, så här skrev hon:

"Pratade nyss med ägaren på Celcius Sverige om det där med om det va felmärkning eller inte - och WOHOOO, jag kan börja dricka CELCIUS igen för det va tydligen en flemärkning på den GAMLA burken! Det skulle tydligen va 2 gram kostfibrer o inte 2 gram kolhydrater!! =)"

TACK Jennie! Spana in hennes blogg HÄR.



// Sofia


Kommentarer
Postat av: jennie

Hehe, TACK va fint! <3



Verkligen härligt! Älskade (älskar) dom ju!

Tog en imorse före träningen - vilket ruuuuus på löpbandet!! =D



20 gram är ju jättebra! Märkt att jag ex, som nu har mål att ligga på 10-12 g/dag (är ju roligt att utmana sej själv o fixa o trixa så man kan se hur man kan få ner dom ännu mer hehe!) ändå kan äta upp till 16 g/dag för att hamna på 3% och äter jag 20g/dag så hamnar jag ändå på 3,6 % carbs/dag! (jag äter ju ganska mkt kcal, så antar därför jag får den siffran).

Tycker som sagt det e roligt att fixa o trixa till det o experimentera lite. Tänk att jag för bara nån månad sen åt 10 ggr så mkt kolisar (i gram) som idag! Ändå orkar jag lika mkt! Intressant o spännande hur kroppen kan ställa om sig o "gå på" fett & protein istället för kolhydrater, som de allra flesta! Kroppen är fantastisk!

vet ju iofs att det inte passar för ALLA, att iaf inte ligga så lågt som jag/ni gör, men de allra flesta mår nog bättre om de äter low carb åtminstone!

För mej är det dock mejerierna som jag älskar o inte kan va utan - som höjer mina carbs. Tänkte ev nu testa att variera några livsmedel med 1-3 potioner casein, gjort som pudding/kräm, för att dels också få upp proteinhalten ytterligare o för att inte ersätta nåt annat med nåt som innehåller mkt mer carbs. Ofta kan jag äta någonlunda likadant varje dag på ett ungefär, men etfer några dagar utan variation så lessnar man ju :P

2012-06-04 @ 15:13:14
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0