LCHF-Tacokrydda

I landet-lagom-Sverige är fredag nästan synonymt med tacos, något som passar perfekt inom LCHF. Dock får man vara försiktig när man börjar med LCHF och man måste läsa innehållsförteckningen på precis allt som man stoppar i sig. Det är ju verkligen onödigt att falla dit utan att man vet om det. Tacokrydda är något som jag i början trodde var okej att använda när man äter enligt LCHF. Santa Marias innehåller dock både druvsocker, potatisfiber och E-nummer. Man äter ju i och för sig inte så mycket men personligen vill jag ändå undvika alla former av socker för att helt eliminera insulinpåslag. Detta betyder alltså inte att man måste undvika tacos helt och hållet, du kan antingen köpa speciell kryddmix eller göra din egen.

Vill du klicka hem så finns det sockerfri hos t.ex. lchfbutiken.se.

Jag valde istället att göra min egen och det var superenkelt. Det kan vara lite svårare att dosera och man kan behöva salta lite extra men annars smakar slutresultatet ungefär som vanligt..

Receptet florerar på flera bloggar men jag har lånat det HÄRIFRÅN.

Det här behöver du:
1,5 tsk salt
2 tsk chilipulver
2 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
1 tsk spiskummin
2 krm cayennepeppar

Blanda samman allt och förvara i burk med lock.

// Jonna


Kommentarer
Postat av: dragan

Adda mig på msn brudar, [email protected]

2012-03-30 @ 19:57:27
Postat av: dragan

Adda mig på msn brudar, [email protected]

2012-03-30 @ 19:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0