NEJ till kolhydrater

Jag tänkte berätta för er alla om hur namnet på den här bloggen kom till. Eller i allafall varifrån namnet har sitt ursprung. Det hela började egentligen med att det finns en scen i kvarteret skatan som jag tycker är så sjukt roligt. Det handlar om en femenistisk självförsvars kurs där kursledarens svåger Mike ställer upp som angripare och får utstå både det ena och andra. Roligast av allt, som jag hängt upp mig på, börjar vid 00:30 sek in i klippet & håller på till runt 1:00. "Vill ni HA sex med Mike?!?!" "NEEEJ!".

Sen var det en sen kväll på en bar i Borås som heter Vimmel, när jag och Jonna var ute och roade oss med några vänner. Under kvällen hade vi skämtat rätt mycket om det där med att sätta upp handen och säga "NEJ!!!" till olika saker. Något som kom på tal var ju givetvis då att, när man går på LCHF, ska man göra detta och säga "NEEJ! till kolhydrater". Jag minns faktiskt inte vem det var som kläckte det klockrena, mitt på dansgolvet, mitt under en låt; att det ska ju givetvis bli namnet på blöggen.

Så på den vägen är det, och jag hoppas nu att ni förstår att när ni utalar bloggens namn ska alltså ordet NEJ sägas med lite extra kraft & beslutsamhet ;)




// Sofia

Kommentarer
Postat av: Frida C

Haha, så klockrent ;)

2012-03-23 @ 15:23:43
Postat av: Hanna

Hahahaha jag dör! Hahaha

2012-03-23 @ 22:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0