:)

Jag tror att det är en utmaning för många som kör en viss diet eller kosthållning att åka utomlands eller iväg på semester. De tryggheter man har hemma är helt borta och man ska klara sig helt på egna ben. Så fort det blir lite jobbigt kan jag tänka mig att många ger med sig, släpper på reglerna lite. Jag tycker i för sig det är helt OK att göra det på semestern och njuta lite, även om jag själv väljer att hålla hårt på LCHF även nu. Helt ärligt känner jag inte ens för att "fuska". Det är en sån befrielse, jag är inte ens sugen på att ta den där svalkande glassen när man ligger vid poolen, jag lockas inte alls av snacksen man kan sitta och tuggga på ute på balkongen. För mig skulle det vara så ovärt, jag mår så bra av att leva som jag gör nu!

Min poäng är i alla fall att om man bara anstränger sig lite, så får man det att funka! Och om man vill "unna" sig något för att det är semester, hitta annat att belöna dig med som inte är mat! Köp den där klänningen, de där skorna, drick en extra cola light om dagen, eller vad som.

Frukost har varit piece of cake att fixa eftersom vi lagat det själva; bacon, ägg, salami, te med grädde - precis som hemma. Ett par gånger har det varit riktigt lyxigt med några jordgubbar!

Lunch har vi också fixat på rummet vissa dagar, då blev det som jag skrev tidigare ägg, korv & champinjoner.

Middag ute på restaurang har för min del inneburit kyckling/kött och sallad, finns på de flesta ställen. Även cesarsallad funkar, jag håller tummarna för att dressingen är ok....

Mellan målen har det blivit ett par babybel, lite nötter & när jag riktigt vill unna mig något; några bitar 86% choklad.

Ett LCHF-liv är ett skönt liv att leva my friends! Speciellt i 30 graders värme i Spanien...

// Sofia


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så otroligt duktig!! :D

2012-05-19 @ 01:24:21
URL: http://ejjm.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0