Kotlett med sparris och gräddstuvade champinjoner

Hej!
Tänkte tipsa om ett riktigt gott och ganska enkelt LCHF-recept. Minns inte riktigt vart jag hittade det från början så jag har inget exakt recept nu men jag skriver från minnet... :)

Du behöver
Egentligen vilket kött som helst, jag hade benfria kotletter
Krydda till köttet
Sparris
Champinjoner
Grädde
Sallad
Parmesanost
Bearnaisesås

Gör så här
Krydda och stek köttet och fräs även sparrisen i smör tills de blir önskat mjuka. Lägg smör i en kastrull och fräs sedan upp champinjonerna, som du först delat på hälften. Häll i grädde och låt sjuda tills det blivit "krämigt". Servera sedan detta med valfri sallad med riven parmesanost över & en klick bearnaisesås. Riktigt mumsigt!


/ Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0