Mjöl?

Det är lite lurigt för oss LCHFare då vi inte kan använda vanligt mjöl när vi bakar. I LCHF-bilagan kan man läsa om olika mjöl vi kan använda istället, perfekt! De tipsar om mandelmjöl, hasselnötsmjöl, kokosmjöl, fiberhusk och bakerix.

Jag tycker att den stora fördelen med LCHF som "diet" är att man kan leva ett rätt normalt liv. Nu har jag själv aldrig provat på dieter där man typ bara dricker shakes eller så, men det måste ju vara fruktansvärt jobbigt. Och påfrestande och stor omställning från ett vanligt liv. Men med LCHF kan man fortsätta precis som vanligt fast med justeringar. Vi kan också fredagsfika! Jag kan baka massa chokladbollar och trycka i mig, det är inte så farligt. Jag kan äta middag med andra och bara välja bort den där klyftpotatisen och ta lite extra sallad istället. Jag kan numera till och med gå ut och käka på resturang och beställa LCHF-tallrik. Jag kan gå till favvofiket på stan och ta en LCHF-tårtbit. Hur lyxigt är inte det?




// Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0