Morsdag

Tänk vad många "världens bästa mamma" det finns i världen, speciellt idag på morsdag. Det låter ju så klyschigt men jag vet att jag pratar för både mig och mina två systrar när jag säger att vår mamma är bäst i hela jäkla världen. Mamma betyder trygghet för mig; jag vet att jag kan prata med henne om vad som helst, be om hjälp, gråta ut, diskutera, skratta... Inte nog med detta så är det ju så att hon är den coolaste morsan också! Hon kör motorcykel, är med i en MC-klubb, åker på träffar och festar järnet, men samtidigt kan hon sitta i soffan och sticka eller virka och vara mysmormor till min systers två barn. Om jag är som mamma när jag blir äldre kommer jag vara väldigt nöjd med mitt liv. Så mamma - jag älskar dig tusen varv runt jorden och tillbaka & stort grattis på morsdag!

I skrivande stund sitter jag på balkongen och njuter av värmen. Idag ska jag koppla bort alla måsten. Jag skiter i att jag kanske inte har en matlåda till jobbet imorgon, vägrar ställa mig och laga mat, det får lösa sig. Jag ignorerar att lyan behöver städas efter förfesten igår, det får bli måndagens syssla. Idag ska jag sola på balkongen, läsa en bra bok, dricka cola light, åka och fira mamma, åka till gymmet & äta rabarberpaj till kvällsmat. Glöm inte bort att stanna upp ibland och njuta av stunden.

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tusen tack för den hyllningen, min goa! :-)

Inte svårt att vara bra mamma och mormor när man har så underbara barn och barnbarn :-) som jag har. I dag blir det en riktigt goood LCHF middag hos mammi :-) Kram

2012-05-27 @ 13:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0