Tankens kraft

Jag var uppe och studsade kl 9 imorse. Laddade med en celsius och lite salami & brie innan bilen styrdes mot gymmet. På schemat från PT-Julia stod "testpass" vilket innebar att jag skulle springa 5 km, utan att stanna givetvis och ta tiden hur lång tid det tar. Om ett tag ska jag göra det igen och se om tiden förbättras. Det är andra gången i mitt liv jag springer den sträckan utan att stanna upp då och då, jag har aldrig gillat löpning. Jag har ingen ro, vill gärna ge upp när flåset smyger sig på och tycker det är jobbigt när svetten rinner och fejjan blir illröd. Men idag hade jag bestämt mig, fan jag skulle göra det på en halvtimma! Allt sitter i huvudet, när jag hade gjort hälften peppade jag mig själv "Sofia din jävel, det här klarar du!" & sista kilometern var det på ren vilja.

Och vet ni, jag klarade det! Så när som på 43 sekunder. 30 min och 43 sek stannade klockan på när 5 km var avklarade. Kanske ingen bedrift för andra men för mig är det typ ofattbart. Jag som alltid haft kass kondis. Man kan helt enkelt säga att jag gav fingret åt löpbandet!

Ps. Röd fejja, svetten rinner, andan har precis kommit tillbaka, men vem bryr sig?!?

/ Sofia


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är en helt GRYMT bedrift! Speciellt eftersom du inte springer så långt regelbundet. 30 minuter exakt är min bästa tid någonsin, och då sprang jag 5km varje morgon. Du är GRYM, tjejen!!!

2012-05-05 @ 16:29:25
URL: http://ejjm.spotlife.se
Postat av: Sofia

Grymt gjort Sofia!!! Ni är så duktiga båda två!! Blir alltid så peppad när jag kikar in här hos er! Ni ger motivation på hög nivå!

2012-05-06 @ 10:49:34
URL: http://tjockisfia.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag säger samma, SUPERBRA ju!

2012-05-06 @ 20:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0