Paleo-smoothie

Idag pratade jag med Jonna i telefon när jag kom hem från jobbet. Jag hade ungefär en timma hemma innan jag skulle iväg och handla och träna. Jag var lite i valet och kvalet om jag skulle äta min middag eller bara ta något mellanmål först och äta middagen efter träningen. I know, helt otroliga I-landsproblem.... Jag tror det var Jonna som kläckte idén om att göra en paleo-anpassad smoothie - sagt och gjort - det fick det bli! 
 
Jag tog en ganska stor avokado, ungefär en dl hallon och en matsked mandelsmör. Sedan hällde jag även i lite Loka päron för att få den lite mer lös. Allt detta åkte ner i mixern, blandades, hälldes upp i ett glas och gratinerades med några hallon på toppen. Låt mig säga som så att det blev riktigt, riktigt gott! Vilket jäkla toppen-mellanmål. Jag kan tänka mig att man kanske kan ha ägg i också, eller lite proteinpuvler om man ska iväg och träna! Jag var supernära på att hälla i en skopa av mitt proteinpulver men läste innehållsförteckningen (sötningsmedel bland annat) och hejdade mig. Och som Jonna sa "de hade nog inte proteinpulver på stenåldern", alltså INTE okej enligt Paleo ;) 
 
En sak som är säker är att jag kommer göra en sån här väldigt snart igen!
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Vad gott! Det här receptet på smoohie ska jag nu spara och göra nån gång! :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

2012-11-03 @ 08:11:23
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lina

Mums! Lät ju hur gott som helst!! Denna skall provas :D Skall nämligen precis påbörja en utmaning på 30 dagar och måste kliva ur min trygga lchf-zon till en period med paleo! :)

Svar: Kan verkligen rekommendera den, riktigt god är den! Så roligt med utmaning :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-03 @ 19:01:30
URL: http://linapetersen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0