Ändrade planer och salamirulle

Ni som läser här, och inte bor i Borås, har ni funderat på att flytta hit nån gång? Jag kan göra valet lätt: GÖR DET INTE. Jag har tappat räkningen på antalet dagar i rad det regnat. Allvarligt, det regnar precis hela tiden och nu börjar det bli så där mörkt och dystert ute. Jag gick upp imorse kvart över fem för morgonpromenaden men klättrade faktiskt upp på loftet igen efter att ha tittat ut genom fönstret. Nån måtta får det vara!

Men, en timma powerwalk varje dag har jag lovat mig själv och löften ska hållas. Tänkte tagit rundan efter jobbet men det regnade givetvis fortfarande lika mycket. Inga undanflykter, löpbandet på gymmet fick det bli & här befinner jag mig nu. En timma PW och dagens pass av rutakuten står på schemat.

Behövde lite mellanmål innan träningen och med tanke på projekt Zero Carbs fick det bli salamirulle med smör. Hett tips, mycket godare än vad det låter! Efter en kopp kaffe hemma hos mamma var jag sen redo att möta svetten på gymmet.

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Linna

Haha, samam här imorse. Kände bara "nej tack". Tog en lugnare morgon och kom tidigt till jobbet i stället :) Salamirulle låter smart, jag börjar bli jäkligt trött på hårdost (har skurit upp en gouda i pinnar, babybel blev tillslut för dyrt). Men som gravid måste man frysa in all charkuteri i minst tre dagar. Måste köpa på mig lite och fylla upp i tid innan jag blir sugen :)

Svar: Preics, morgonpromenader i ösregn är väl inte det bästa sättet att starta dagen... Lugn morgon låter mycket bättre :) Smart att skära upp en stor ost i småbitar, det måste jag börja göra, tack för tipset! Ja, då gäller det att ha lite framförhållnings så att det finns hemma i tid :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-01 @ 20:40:16
URL: http://linnaoliten.wordpress.com
Postat av: Johanna

Regn är det värsta! Fast denna veckan måste det ha regnat onormalt mycket, iaf här i Gbg! Helgens dagar var rätt fina men på kvällarna kom regnet igen och idag har det fullkomligt öst ner. Så jäkla trist!
Har det förresten gått bra med eran Lgh nere i Spanien? Tänkte på allt regn och hårda stormar som varit..?
Kram!

Svar: Ja, det känns som om vi snart svämmar över... Usch så trist. Jag tror det har gått rätt bra ändå faktiskt! Vi har en firma där nere som kollar till den då och då och än så länge har vi inte hört något om att något skulle hänt med den! Vi får hoppas den har klarat sig :) Tack för omtanken! Kram // Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-10-01 @ 23:41:53
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0