Magic Bullet Thé

Ni har väl inte missat att Sofia har lärt sig att dricka kaffe nu i sommar..? Jag tror att koffein är bra, men i måttliga mängder. Häromdagen så insåg jag att jag ofta har hällt i mig tre koppar kaffe redan innan klockan 10 - alldeles för mycket eftersom det sällan stannar där. Jag tänkte därför att jag nu, i och med att vi ska leva stenåldersliv i fyra veckor, skulle försöka dra ner på kaffet också. Som ett test bytte jag ut kaffet i min magic bullet mot ekologiskt chaithé. Det blev faktiskt gott! Jag hade i lite kardemumma och hade gärna haft i kanel också men det hade jag ingen hemma, så det får bli nästa gång. Vaniljpulver kan man också ha i om man känner för det! 

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Fröken Nilsson

Aha har inte "vågat" MB på the än men borde väl ;)
Kaffe är verkligen något jag borde dra ner på.......

2012-10-19 @ 08:38:17
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com
Postat av: Veronica

Ett tips bara, försök hitta chai som är gjort på grönt te eller rooibos te. Innehåller mycket mer nyttigheter än det vanliga svarta teet.
En god variant att göra MBT på är Friggs Oriental Kanel (rooibos). Har man i kokosfett, smör, lite sojamjölk och lite vaniljpulver (ev sukrin om man vill) så blir det superfluffigt och gott när man kör med mixerstaven.

Svar: Tack för tipset! :) Älskar chai och tips på nya smaker är alltid välkommet. Har dålig koll på innehållet i sojamjölk men det låter helt klart väldigt gott. Är sojamjölk LCHF-vänligt?
NEJtillkolhydrater

2012-10-19 @ 10:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0