Nyttoboll

Jag vet inte om Borås ligger i framkant när det gäller spridningen av LCHF ute på resturanger och caféer men vi har det faktiskt riktigt lyxigt här. Jag vet tre ställen jag skulle kunna gå till och beställa in en LCHF-tallrik. På två fik (vad jag vet) har de LCHF-kaka och LCHF-tårta. Sen kan man ju diskutera hur mycket fika man bör äta när man kör lchf men är det inte helt fantastiskt att vi, om vi vill, kan gå ner på stan och ta en sockerfri fika? Förra veckan såg jag något nytt på Café Viskan - nyttobollen. Hälsotänket verkar bli mer och mer populär och mer och mer accepterat - en fika behöver inte vara det samma som en sockerbomb! Det gillar jag. 
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Ja ni har det bra =) Här får man be om sakerna i affärerna för att de ska ta hem. Har ännu inte hittat glassen.

Svar: Vi får hoppas det sprider sig snart så alla får den lyx vi verkar ha här :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-24 @ 08:58:48
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara Björk

Förresten, nu kan jag bidra med 6,5 km :)

Svar: Åh tack :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-24 @ 11:20:11
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: julia

Vad heter de fiken? :) ska till borås nästa vecka på shopppingdag med mor min så kom gärna med tips på mysig fik/mysiga affärer! :)

Svar: Hej Julia! Café Viskan är min favorit, dit måste ni gå! De har två st LCHF-tallrikar och även fika för oss nej-sägare. Sen är Café Orion också bra och ett nytt ställe som heter Insalata har jag hört ska vara bra. Mysiga affärer... Hjärterum är en mysig inredningsaffär som ligger precis vid Café Viskan, där borde ni ta er en titt :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-24 @ 21:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0