Paleo-middag och snacks

I måndags var jag hemma hos min mamma och åt middag. Hon är inte lika flitig läsare av bloggen som andra i min familj så hon hade inte full koll på det här med Paleo. Men hon är så söt min mamma för hon anstränger sig verkligen. Hon fixade kyckling och bacon till mig vid sidan av deras gratäng. Och så sallad och varma grönsaker till det. "Nu får Sofia ta av salladen först för det är tilll henne!", informerade hon de andra. Jag tog en klick majonäs till - den var väl kanske inte heeeelt okej enligt Paleo med något E-nummer men det var liksom inte tillfälle att ställa sig och slänga ihop en egen....
 
Nu på kvällarna under Paleo-utmaningen när jag är sugen på något har jag värmt lite hallon och jordgubbar i micron och hällt över lite riven kokos. Världens bästa snacks...?
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Gott, jag kommer alltid vara kär i hallon =)

Svar: Ja visst är det gott! :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-31 @ 18:51:56
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Visst är det härligt när familjen engagerar sig och accepterar ens kostval..=)
Det tog ett tag innan min syster accepterade mitt val av lchfkost. Men när hon märkte hur bra jag mådde och hur hela mitt humör förändrades så gav även hon med sig.

Svar: Ja visst är det! Det bästa är nog helt enkelt att låta alla i omgivningen se hur bra man mår :) Det är det bästa sättet att övertyga folk, tror jag!
NEJtillkolhydrater

2012-10-31 @ 21:02:39
URL: http://workoutbyjessica.blogg.se
Postat av: Lana

Hej hej hittat er blogg genom att googla om paleo-mat. Kul med en blogg till med intressant läsning och mejerifria recept!
Jag äter själv lågkolhydratkost som är gluten- och mejerifri. Något åt paleo-håll...
Sådan tallrik har jag ofta till mina lunchar och middagar! :) Gott, gott!
Kika gärna i hos mig så kanske ni hittar ett och annat mejerifritt recept som faller er i smaken! :)
Ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Svar: Hej Lana! Roligt med fler bloggar om detta, alltid smidigt att kunna få inspiration och tips från andra! Kommer absolut att kika in hos dig och kolla recept! Kram
NEJtillkolhydrater

2012-11-01 @ 15:34:56
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0