Världens bästa tapetserare

Igår tog Angelica examen - hon är färdigutbildad tapetserare! Så om någon där ute har någon fåtölj, soffa eller kanske köksstolar som ni vill klä om, skicka ett mejl så sätter vi er i kontakt med fixar-Angie! Igår var jag bjuden på middag till henne för att fira. Paleo fick vila lite igår och LCHF:en var tillbaka för kvällen: tacogratäng, guacamole och sallad bjöds det på. Riktigt gott, som vanligt när Angie lagar mat, och inte nog med detta så hade hon även fixat LCHF-efterrätt. En tårta med brownie-botten toppat med hallongrädde. O-h-m-y.g-o-d så gott! Ska be henne om receptet så vi kan dela med oss till er :) Det var verkligen en så himla bra kväll igår - med god mat, gott vin, trevligt sällskap och många, många skratt. Balsam för själen!
 
Idag vaknade jag lite deppig helt utan att alls veta anledningen. Men tapetseraren fick med mig ut på powerwalk i det underbara höstvädret och nu känns det genast bättre, frisk luft verkar hjälpa mot det mesta! Min runkeeper var inställd på engelska miles men efter omvandlig blev det exakt en mil. Torrevieja närmar sig med stormsteg!
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej! Jag har läst er blogg ett tag nu och blir väldigt motiverad av er! :) har en liten fråga, märker ni stor skillnad på kroppen innan och före lchf? Har ni gått ner i vikt eller mår ni bättre liksom? :) tack för en bra blogg!

Svar: Hej Josefine! Så roligt att höra :) Jag kan ju bara prata för mig själv nu men jag märker ganska stor skillnad. Totalt har jag nog inte gått ner mer än 3 kg kanske, men jag skulle gissa på att jag ersatt en del fett med muskler också då jag började träna mer samtidigt som jag körde igång med lchf. Det man märker det på tydligast är att kläderna sitter annorlunda. Jag trodde kanske att jag skulle gå ner mer i vikt snabbare - men jag har insett att det får ta den tid det tar och det är faktiskt inte det allra viktigaste. Jag mår mycket bättre överlag sedan jag började välja bort kolhydrater - jag tycker det är jätteskönt att slippa vara hungrig så ofta, kunna äta sig mätt utan "dåligt samvete" och framför ALLT att slippa suget efter socker. Det är så himla skönt att slippa det! Säg till om du har några fler funderingar :) // Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-10-27 @ 15:53:20
Postat av: Frida

Vad fin du var där!!

Svar: Tack <3!
NEJtillkolhydrater

2012-10-29 @ 10:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0