Veckohandling

Paleo kräver helt klart mer planering. Efter en vecka utan mejerier och med någon frukt här och där så har jag kommit fram till att jag nog ändå måste hoppa frukten. Jag känner inte riktigt att jag klarar det extra sockret och trots att det är "okej" så måste man lyssna på kroppen. Dock så slipper man räkna kolhydrater när det gäller grönsaker och jag köpte faktiskt morötter nu när jag var och handlade. Ska se om det funkar istället för frukt. Jag försökte handla så rent som möjligt men några ölkorvar och ett paket tellicherrykorv (90% kötthalt) fick följa med hem. Kanske inte helt paleo-godkänt men jag känner att jag behöver ha något som går riktigt snabbt att fixa hemma om det skulle krisa sig.. Och det är förresten fortfarande lite jobbigt att gå förbi ostdisken ;) 

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Sara

är det mandelsmör i burken? :)

Svar: Ja, precis :) Jag tänker testa det i smoothie! Just den här innehåller 5 gram kh / 100 gram.. :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-29 @ 06:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0