Helsingfors levererar

Igårkväll var vi inne i centrum & strosade lite efter mässan. När det sedan var dags för middag hittade vi en jättemysig italiensk restaurang. Jag beställde in Caesar Steak och det var verkligen, utan att överdriva, himmelskt gott. En ordentligt köttbit med rödvinssås och min favorit caesarsallad; jag kan ju inte be om så mycket mer! Till mellanmål innan lunch idag blev det ibumetin och strepsils - suck alltså. Så typiskt att känna sig sjuk nu... Till lunch på mässan kan ni ALDRIG gissa vad jag åt; sallad kallad Caesar. Funkar alltid och jag verkar då inte tröttna! Mässan stänger kl sju så vid sex-tiden blev det en kaffe med en skvätt grädde och paranötter. Det gäller att packa med sig lite att knapra på om det går lång tid mellan målen eller om man inte har möjlighet att äta ordentlig mat så man håller sig mätt. Jag har alltid med mig ett par babybelostar i väskan ut i fall att!

Nu ikväll käkade vi grekiskt, men det kan jag skriva om imorgon. Snart ska jag försöka krypa ner i sängen och förhoppningsvis sova bort min förkylning...

Godnatt från Helsinki!

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Stephanie Axelsson

Hejsan!
Jag har en liten tävling på min blogg. Vinsten är två fina rosa kannor i stengods! Det enda du behöver göra för att medverka är att gå in på min blogg och dela med dig av ditt bästa smoothie/juice recept! :)
Tävlinginlägget har du här: http://stephaniesmat.blogg.se/2012/september/tavling-tva-kannor-i-stengods.html#comment

Skynda innan tävlingen är slut ;) Ha en bra dag!
/Stephaniesmat

Ps. Jag ääälskar er blogg :D:D Inne ett par gånger om dagen, följer er på instagram med ;) Ds.

Svar: Hej Stephanie! Jättefina kannor, hade gäärna varit med och tävlat om dem men dessvärre gör jag aldrig smoothies eller juice. Så det blir lite svårt.. ;) Var inne på din blogg; så många goda recept du hade! Hittade massa jag ska prova när jag kommer hemfrån Helsingfors! Tack :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-13 @ 22:20:59
URL: http://stephaniesmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0