Mingelparty

Ikväll var vi inbjudna till tidningen Plaza's design-mingel-party. Helsingfors har ju blivit utnämnt till World Design Capital 2012 så det är en hel del designrelaterat på gång här i Helsinki! Det här var i alla fall ett riktigt fancy party som hölls på Klaus K hotel där de bjöd på både plockmat och dryck. Jag räknade givetvis inte med att kunna äta något men ack så fel jag hade. För en nej-sägare som mig fanns det massa gott; parmaskinka, olika ostar, dipp, gurka och blomkål (!). När vi anlände fick vi varsin välkomstdrink som bland annat var gjord på apelsinjuice så den tog jag bara en artighets-klunk av (juice kan ju vara en riktig sockerbomb...). Till maten tog jag ett glas rött vin, mycket bättre ur LCHF-synvinkel. När vi lämnade partyt (redan kl nio, är man sjuk & trött så är man....) fick vi två stycken goodie bags med oss. Innehöll bland annat en jättefin ostkniv, massa gott kaffe från moccamaster, ansiktskräm och en vas. Inte illa alls!

Nu kryper jag strax ner i en hotellsäng för sista gången på ett tag. Känns som om jag bott mer på hotell än hemma den senaste tiden. Blir skönt att åka hem till lilla Borås imorgon och komma tillbaka till några slags rutiner.

Men samtidigt vet jag att jag kommer längta ut i världen igen efter några dagar hemma.....

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Frida

ska bli såå skönt att ha dig hemma <3

2012-09-16 @ 18:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0