Work it

Idag var jag tillbaka på kontoret efter nästan 2 veckor i New York. Det innebar FULL RULLE hela dagen, hann inte ens uppmärksamma ett uns av hunger under periodiska fastan eller ta en babybel på eftermiddagen som jag brukar. Kanske är det den bästa dieten; jobba så hårt och ha så mycket att göra så man helt enkelt inte hinner tänka på hunger och mat?! Nej då, vi vet ju alla att man kan äta sig mätt och belåten med LCHF och fortfarande gå ner i vikt eller behålla den vikt man önskar. Ingen mening att plåga sig själv ;)
 
Tur att det finns ett alarm i appen för rut-akuten, idag höll jag på att glömma bort det! Men mitt under ett samtal med Frida plingar det till i mobilen. Ingen vila här inte (jag och Angelica som precis hade varit ute och samlat ihop 7,67 km var...). Jävlar i havet så jobbigt det är för magen. Jag hoppas verkligen det ger resultat detta för det kommer bli en hel del blod, svett och tårar känner jag.....
 
Denna vecka är ganska hektisk så jag hinner inte lägga varken tid eller ork på matlagning. Det fick bli en gammal klassiker; ett stekt kilo kyckling, sallad och sås. Matlådor hela veckan = gött & smidigt! På tisdag sticker jag till Helsingfors och blir borta nästan en vecka, men när jag är tillbaka blir det ordning på matlagningen igen och jag tänker bomba er med massa nya, roliga recept. Tills dess får ni hålla tillgoda med det enkla, hoppas det finns fler som jag där ute som ibland uppskattar att det går snabbt!
 
/ Sofia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag blir alltid så imponerad över hur duktiga ni är. En riktig inspirationskälla!!

Svar: Tack Lena, roligt att höra! Skriv gärna i kommentarerna om det är något du vill läsa mer/mindre om :)
NEJtillkolhydrater

2012-09-05 @ 10:33:26
Postat av: Maria

*räcker upp handen*

Kan vara en av anledningarna till att jag fullkomligt ÄLSKAR er blogg??

Jag ska skriva ner MIN kycklingsoppa en dag till Er som ni måste prova. Ni kommer nog inte säga NEJ till den ;)
Jag har definitivt fått "kött" på benen här nu genom att veta vilken sallad jag ska välja när jag ska gå ut och äta på måndag. Det tackar jag för! Tror den började på C? ;)

Är singel och har begränsad ekonomi så jag fullkomligt älskar Er blogg!! Älskar matlåde-konceptet! :)

Ni har etsat Er fast i mig så pass att jag nu kommit överens med en väninna som är träningsnarkoman om att ha en "Veckans Utmaning" med varandra med start på måndag! Förstå vilken inspirationskälla Ni är!! Jag tränar ALDRIG! Fyra dagliga promenader med hunden, bor på vån 3 utan hiss och spring till bussen är vad jag rör mig ;)

Men igår köpte jag en "tränings t-shirt" hade inte råd till sportbh men jag misstänker att det kommer sakta men säkert.. Ni fick mig att köpa ett träningsplagg!! :D Det är STORT!

Nu ska jag sluta tjattra och läsa vidare!
massor av kramar!

Svar: Det är verkligen jättekul att höra att det vi skriver om uppskattas! Det känns super att få sån här respons, tusen tack :) Då blir man peppad att inspirera ännu mer! Ha ha, fruktansvärt roligt, salladen på C är världsbäst! Kul att ni kör igång med veckans utmaning också. Du får jättegärna skriva receptet på kycklingsoppan nån dag, behöver alltid tips till nya rätter som man säger JA till :) Kram! / Sofia
NEJtillkolhydrater

2013-01-26 @ 14:38:36
URL: http://mariaroos.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0