Vem där 2.0?

I juni ställde jag frågan "Vem där?" på bloggen. Vi hade då runt 70 läsare om dagen och jag var nyfiken på hur ni hittat hit, vilka ni var och varför ni läste. Nu i april, 10 månader senare, är ni nästan 500 olika personer om dagen som läser här. Jag är fortfarande förvånad över att ni är så många som återkommer, dag efter dag, och läser vad lilla jag och lilla Jonna skriver på en blogg som vi inte alls hade några större förväntnigar på från början men som växt sig till nått rätt bra ändå!
 
Men så nu undrar jag igen: Vem där, vilka är ni? Hur hittade ni hit? Vad tycker ni om att läsa om, vad vill ni att vi ska skriva mer/mindre om? Det är verkligen jättekul att få kommentarer från er; det blir lite mer av en dialog och lite mindre av en monolog då... :) 
 
/ Sofia  

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag läser såklart! Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit men gillar att det är en mix av lite mer personligt, recept, träning och allt möjligt. Jag tycker att ni gör det bra som ni gör, så jag har inga direkta tips på hur ni kan förbättra er :)

Svar: Tack Paula!! Roligt att höra. Brukar kika in på din blogg också :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 12:37:06
URL: http://livehealthier.blogg.se
Postat av: Josefina

Hej! Har läst er blogg ett bra tag nu, minst ett år iallfall :) Jag heter Josefina, född 1990 och bor i Stockholm och studerar till civilingenjör. Mitt intresse för hälsa och träning började på riktigt för ca 1,5 år sen. Har ett/har haft ett problematiskt förhållande till mat och fastnade för er blogg för att den är peppande, ärlig och underhållande. Ni har en bra mix av recept, vardag, träning och den mentala delen. Fortsätt det ni gör! :) TACK!

Svar: Tack så mycket Josefina, det är verkligen jätteroligt att läsa att det finns människor som uppskattar vad vi skriver om :) Så härligt med ett "nyfunnet" intresse för träning och hälsa, det var ungefär för 1,5 år sedan det drog igång för mig också. Och bättre blir det, man lär sig hela tiden mer och mer :) Kram!
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 12:46:30
Postat av: Stina

Hej!
Jag hittade er blogg via google när jag desperat ville hitta inspiration, recept och peppande inlägg när jag skulle börja med lchf i höstas.
Det sköna med er är att ni har snabba, goda, lätta recept som även min ja-sägande pojkvän gillar (underlättar sambolivet......)
Keep up the good work! :)

Svar: Hej Stina! Tack så mycket :) Jaa, snabba och enkla recept är väl lite vår grej ;) Kul att det uppskattas av andra också! Kram
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 12:54:59
URL: http://henricson.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Vad roligt de går bra. Har du med bloggappen

Svar: Ja, jag har blogg.se's app, brukar blogga därifrån ibland. Smidigt när man är på språng :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 15:55:23
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se
Postat av: Malin - På mitt sätt

Hej! Jag kommer inte ihåg hur jag hittade er blogg, kanske instagram? :)
Jag är en tjej på 18 år och tar studenten i år. Jag har gått från att vara ett sockermonster och druckit läsk och ätit godis varje dag till att bli helt frälst i lågkolhydratskost och styrketräning :)

Ni får jättegärna kolla in min blogg för att förhoppningsvis få lite inspiration :)
Ha de gött!
Kram Malin

Svar: Hej Malin! Visst är det härligt, det är verkligen en befrielse att komma ifrån sockerberoendet. Önskar att alla fick prova på det... :) Har varit inne på din blogg innan men ska absolut kika in igen, inspiration kan man aldrig få för mycket av! Kram!
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 16:34:31
URL: http://Malinribbing.devote.se
Postat av: Therese

Hejsan! Jag har käkat enligt LCHF sen februari. Är själv aktiv och tränar mycket precis som ni, och er blogg är både rolig & peppande att läsa och inspirerande när fantasin tar slut vad man ska hitta på att äta ;) Bästa LCHF-bloggen enligt mig, härlig mix av träning, bra mat och fina bilder! Kram till er!

Svar: Hej Therese. Åh, så roligt att läsa dina fina ord, tusen tack! Keep up the good work med kosten och träningen! Kram!
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 17:12:47
Postat av: Sara

Tjej på 18 år.. Käkar inte lchf men gillar era recept och alla träningstips ändå. Bästa bloggen enligt mig!!
Har en fråga som kanske är svår att svara på... Men jag "lider" av att såfort jag får en ledig, chill eftermiddag hemma själv bryter sötsuget ut och jag bara MÅSTE äta kakor även om jag inte är sugen. Det suger verkligen.... För när jag är med människor runt omkring mig käkar jag bra och nyttigt.
om ni har nått tips åå vad jag kan göra hade det vatt otroligt..!

Svar: Hej Sara! Roligt att höra att du gillar bloggen även fast du inte kör lchf själv :) Hmm, det var en svår fråga.. Jag känner igen mig, så var det för mig innan jag började välja bort socker och stärkelse. För mig funkar det inte med sött ibland, så nu när man inte ätit det på över ett år är det inte ett svårt val längre, man blir aldrig ens sugen.. Jag tror bara man får fundera på vad man vill uppnå och sträva efter att nå det målet, då är det inte ett alternativ att "unna sig" de där kakorna. Man får nog helt enkelt öva bara, jag har lärt mig nu att jag kan ha ensamma hemmakvällar utan massa sött. Kanske köper jag lite färska jordgubbar att smaska på istället eller nån god Loka... :) Låter kanske tråkigt men det funkar faktiskt helt okej! Vet inte om det var ett så bra, konkret tips, men hoppas det löser sig för dig :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 17:54:14
Postat av: Lina

Hej läser eran blogg sen ett år tillbaka minns inte jur jag hamna här men gillar att kika in här, är 25 årig tjej från Sthlm

Svar: Tack Lina, roligt att höra :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 17:54:33
Postat av: Josefine

Hej! Är en tjej på 23 år från Kristianstad i Skåne. Kommer inte ihåg hur jag hitta er blogg men har läst den länge :-) tycker redan ni skriver bra. Kanske mer tips på träning, alltså visa lite olika övningar. Men ni har en super bra blogg! :-) Kram

Svar: Hej Josefine! Tack så mycket :) Bra tips! Ska försöka få in lite mer träningsövningar också, även om jag inte direkt är någon expert på det området så kan man ju dela med sig av det man själv gör i alla fall :) Kram!
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 19:33:59
Postat av: Johanna

Hej!
Johanna, snart 23 från Gbg! Kanske ni redan har koll på iochförsig..;)
Jag minns faktiskt inte hur jag hittade hit från början, men har hängt med väldigt länge iaf. Och det tänker jag fortsätta med! Följer er på Bloglovin så det poppar upp ett litet mejl när ni skriver nåt nytt :) Käckt!
Kram på er fina tjejer!

Svar: Hej Johanna! Jaa, dig har vi koll på, hehe :) Tack för att du kommenterar och peppar tillbaka, både på din blogg och på Instagram! Kram :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 19:44:16
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se
Postat av: Annica

Hejsan!
Jag är en 31-årig tjej från Åland som hittade er blog via Googling på LCHF, om jag minns rätt. Jag kör själv LCHF sen 3 månader (-4 kg, men har hypotyreos så därför är det lite trögt)och tränar zumba, gym, spinning mm. Jag gillar att ni har mycket bilder och blandar mat/recept med träning. Väldigt peppande & inspirerande! :-)

Svar: Hej Annica! Minus 4 kg är ju jättebra, grattis! Härligt när man kommer igång :) Zumba måste jag testa, verkar rätt skoj :) Tack så mycket för dina fina ord! Kram
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 22:04:23
Postat av: Frida

Jag är syster till dig och även trogen läsare :) Har följt er sen starten och tycker att bloggen bara blir bättre. Jag går inte på lchf men älskar maten du lagar ;) Gillar när ni skriver om positivt tänkande, ni inspirerar. Du är bäst helt enkelt <3

Svar: Ja, det kan nog nästan vara så att du är vår mest trogna läsare. Dina peppande kommentarer till inläggen är högt uppskattade <3 Jag ska nog allt få över dig på den rätta sidan (lchf) så småning om.. hehe! Tack för komplimangerna, vi ska försöka fortsätta att inspirera. KRAM!
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 22:09:25
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Erika heter jag och har ätit LCHF i drygt 1,5 år. Minns inte hur jag hittade hit... kan ha sökt på nätet eller snubblat över en länk. Har läst här länge i alla fall. :-)

Svar: Hej Erika! Det är nästan exakt lika länge som jag käkat lchf också. Men jag kan nästan inte minnas tiden innan... hehe :) Har varit inne på din blogg också, kul att kunna utbyta tips och recept!
NEJtillkolhydrater

2013-04-25 @ 22:16:21
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Sara Björk

You know me =)

Svar: Yes we do! :) Dig har vi koll på ;D
NEJtillkolhydrater

2013-04-27 @ 07:58:51
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Lina heter jag och jag trillade in på er blogg för några månader sedan och efter det blev jag fast ;) Tycker det är kul att läsa om ett liv som liknar mitt. Så jag vet att jag är på rätt spår :) Jag trivs här inne helt enkelt. Gillar era utmaningar :)
Keep up the good work!

Svar: Hej Lina! Tack så jättemycket, roligt att höra :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-27 @ 13:30:28
URL: http://linapetersen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0