Bjudmat

Att vara bortbjuden på middag är alltid lika lurigt när man inte äter allt. Ett tips för att undvika jobbiga situationer är alltid förvarna om vad man inte äter. Då behöver man inte känna sig tvingad att smaka på något. Eftersom jag har gluten blir det ännu värre om specialfika är fixat till mig. Jag har också alltid babybel i väskan ifall man inte blir mätt på det som serveras. Det är också en fördel om du kan litegrann om varför LCHF är bra och kan ge svar på tal. Många är fortfarande fettskrämda och att folk ifrågasätter är snarare regel än undantag. 

Något som man ska komma ihåg är också att det alltid är du själv som väljer vad du vill äta och inte. Säg nej till allt eller gör undantag men var beredd på konsekvenserna. Bara för att man unnar sig en drink som innehåller socker betyder inte det att man måste smaka på tårtan. Det är du som ska hantera kolhydratsbaksmällan och det är lätt att ett litet fusk leder till flera dagars ökat sug efter socker och kanske till och med fler snedsteg. Vad jag vill komma till: det är okej att säga "nej tack". 

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Imorse var jag ut på en morgonpromenad! Så jag bidrar med 6 km :)

Svar: Tack för det! (Bättre med sent svar än inget svar) ;)
NEJtillkolhydrater

2013-02-06 @ 08:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0