Week 4 Day 1

Jag har ju bestämt mig för att försöka lära mig att gilla löpning/jogging. Jag har laddat ner appen "C25K Free" som går ut på att man efter åtta genomförda veckor ska klara att springa 5 km utan att dö typ. Varje vecka är det olika upplägg och så kör man tre pass i veckan á ca 30 minuter. Igår var det 3 min jogg, 1,5 min gå, 5 min jogg, 2,5 min gå, 3 min jogg, 1,5 min gå och slutligen 5 min jogg. Man behöver inte hålla koll på nånting alls för appen säger till när det är dags att springa, när det är dags att gå, när du är halvvägs, när det är 1 min kvar osv. P-E-R-F-E-K-T. Jag gillar när jag slipper tänka på hur jag ska lägga upp träningen. Nu vet jag att jag måste gå till gymmet minst tre dagar i veckan och då kör jag 30 min kondition och sen 30 min rätt intesinv, varierande, styrketräning. Ska bli kul att se vad detta ger för resultat i längden. Kommer jag var en av dem som springer runt ute i spåren leendes? Tveksamt men den som lever får se!
 
/ Sofia

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilket bra tips! Mitt mål 2013 är att kunna springa 5 km! Jag ska absolut testa denna app! :)

Svar: Jag tycker den är riktigt bra för motivationen :) Känns faktiskt som att det är fullt möjligt att nå ett sånt mål nu!
NEJtillkolhydrater

2013-01-29 @ 09:55:29
URL: http://emeliesform.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vill bidra med 1,5 mil i vandringen :)

Svar: Tack så mycket, bra jobbat!! :)
NEJtillkolhydrater

2013-01-29 @ 15:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0