1/4 avklarat

Nu har vi avverkat en fjärdedel av våra #30rätt-dagar. Är det någon som läser bloggen som har hängt på? Hur går det för er? Jag tycker att det är hur skönt som helst med dessa dagar. Äntligen lite ordning och reda i vardagen! Inget småätande och inget godis är ju en ren befrielse, att vara utan cola light går bättre än förväntat, ingen alkohol = ingen baksmälla = amazing, träna en timma om dagen är skönt när man kommer in i det, ordentligt med sömn gör otroligt skillnad i välmåendet och periodisk fasta ger lite extra tid över på morgonen och faktum är att man vänjer sig vid att skippa frukosten utan att känna världens hunger. Klart att jag är hungrig vid halv ett när det är dags för lunch men då blir det extra gott att äta lunchlådan istället. Nu ska jag inte vara övermodig här, men som det känns nu kommer jag behålla en hel del av dessa rutiner även när dessa 30 dagar är över. Som det känns nu tar jag med mig att skippa godis och småätande, periodiska fasta och en timmas träning om dagen. Tror att det är hållbart även i längden faktiskt.
 
Den här lilla utmaningen har hjälpt mig att samla kilometer till vår vandring genom Sverige. På en vecka har jag bidragit med 6 mil och imorgon blir det morgonpromenad! I skrivande stund har vi faktiskt bara drygt en mil kvar till nästa delmål Örebro.. Go go go, i dubbelbemärkelse!
 
/ Sofia
 
I söndags blev det en långkörare på crosstrainern och sedan egen träning
i en hörna på gymmet i form av Adrian James Boot Camp och 6 pack abs.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Då är det kanske dags att jag klockar in mina mil från veckan som gick? 2,8mil
Jag vänjer hunden att hålla sig. Jag får kanske gå ut på egna promenader så vi kan träna ensamhetsträning också? ;)

Svar: Hej Maria! Hehe ja det kanske du borde göra ;) 2,8 mil, härligt, tack för detta!
NEJtillkolhydrater

2013-03-19 @ 01:23:03
Postat av: Linns

Själv har jag precis klarat första 24 timmarna av att äntligen äta LCHF ordentligt igen efter graviditet, förlossning, tid med nyfödd och flytt! Mindre kaos i livet ger bättre förutsättningar för att avstå fikabrödet ALLA kommer med (vilket ju är snällt men nu kommer jag inte i mina kläder längre!). Att ni kör #30rätt påminner mig att hålla mig på banan!

Svar: Hej! Härligt att komma igång igen :) Det kan vara svårt efter att ha kommit "ur fas".. Jag tycker dessa #30rätt känns jättebra, man ger liksom sig själv inte alternativet att inte lyckas. Failiure is not an option, så att säga! :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-19 @ 07:37:02
URL: http://linnaoliten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0