Ekologiskt for the win

Sedan jag började med LCHF har också ett intresse för mat i allmänhet skapats hos mig. Jag bryr mig mycket mer än innan om vad det är för något jag stoppar i munnen, vad det innehåller, hur det är tillverkat osv. Förr köpte jag aldrig ekologiska varor - nu händer det ofta att jag väljer det ekologiska alternativet om det finns något. Enkelt sagt innebär ekologisk mat att det kommer från ekologiska odlingar där man inte använder bekämpningsmedel, GMO (genetiskt modifierad organism) eller konstgödsel. HÄR kan man läsa lite mer om just ekologisk mat. 
 
Det känns i alla fall alltid bra i kroppen när man går hem med eco-grejjer i matkassen!
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, eco är bäst! <3

Svar: Ja, det är helt klart värt några kronor extra :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-21 @ 12:45:57
URL: http://annalowc.blogg.se
Postat av: =)

Duktigt, fler borde tänka så!

Svar: Ja man kunde ju önska det :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-22 @ 07:42:20
Postat av: Jennie

Samma här!
EKO (icke homogeniserad!) mjölk numera
och EKO Mild Yoghurt följer numera hem med mig varje vecka! =)

GLAD blir jag också av att se folk köpa just nästan bara (!) EKO mjölk och grönsaker i den butiken där jag jobbar!

Svar: Härligt! Ja det är väldigt roligt att det börjar "sprida sig" mer och mer och bli mer vanligt bland konsumenter :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-30 @ 20:01:36
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0