Oh my

Känner mig nästan lite mållös. Jag vet inte vart jag ska börja, det är så många fel med den här Instagram-posten som @dannysaucedo la upp imorse. För det första känns uttalandet "Thick girls are made for cuddling" inte helt okej. Är inte smala tjejer gjorda för att mysas med? Vill man ens vara gjord för att vara någon man myser med?! För det andra: hans bildtext "be proud of your body" är ju egentligen toppen. Till vilken annan bild som helst än den nedan. Kvinnan på bilden har inte "lite kurvor" att vara stolt över - hon är ohälsosamt och sjukligt fet. Herregud, det är ju en helt sjuk bild verkligen! Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag såg detta... För det tredje så tycker jag också att det är lite komiskt att han hashtaggar #todoelmundo som är hans nya låt. Vad sjutton har det med detta att göra? Smygreklam?!
 
Jag tror att Danny menade väl och jag tycker det är jättefint av honom att uppmuntra oss att vara stolta över våra kroppar. Ändå blev det bara så fel. Why Danny why?!
 
/ Sofia
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ojoj.. han vill nog sätta igång en diskussion och på så vis blir han och hans låt mer uppmärksammade.. men på så fel sätt.

Svar: Ja det verkar ju nästan så!
NEJtillkolhydrater

2013-05-17 @ 10:27:41
Postat av: Emelie

Håller helt med dig Sofia!! Det blev bara så fel!

Svar: Verkligen...!
NEJtillkolhydrater

2013-05-17 @ 11:00:55
Postat av: Sara Björk

Oj, det där känns knas på nå vis.. :(

Svar: Visst gör det? Bilden är ju så ohälsosam som det bara går.. Inte så bra att han försöker förknippa den med något bra liksom..
NEJtillkolhydrater

2013-05-19 @ 07:05:04
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0