Spring för livet?

Ni som har hängt med här ett tag vet att jag för ett tag sen bestämde mig för att lära mig att gilla löpning. Jag drog igång med appen "C25K" som skulle ta mig från soffan till att springa 5 km. Jag var riktigt duktig och körde verkligen på, men sen tog det liksom stopp. Jag har fortfarande bara tre omgångar kvar på den där jäkla appen, sedan hade jag varit klar. Men det blev aldrig kul. Jag blev aldrig den där tjejen som ler när hon springer. Jag gav helt enkelt upp. 
 
Så nu slits jag mellan att tänka "okej, fine, jag blir kanske inte en löpare, det är kanske inte min grej" till att verkligen vilja gilla det. Det verkar så härligt att bara kunna snöra på sig skorna, ge sig ut på en löprunda, och sedan ha träningen klar. För mig som älskar att vara ute och promenera borde ju en joggingrunda ligga nära till hands? Som många säger tror jag problemet är att jag hittills bara har sprungit inne på gymmet på bandet. Tydligen "bara måste jag prova att springa ute" - enligt säkra källor "är det en helt annan grej". Kanske skulle köra det som veckans utmaning..?
 
Anledningen att jag inte riktigt kan släppa det här med löpning är för att det är en så sjukt bra träningsform. Man kan utöva den var och när som helst (i princip), man behöver inga redskap, det tar ingen extra tid att ta sig till och från gymmet och man mår bra av det. Läs på bilden nedan - med så många häslofördelar kan man ju nästan inte låta bli...? I Topp Hälsa tidningen nummer 5 finns ett 3-veckorsprogram...
 
...kanske är det dags för ett nytt försök.
 
/ Sofia 

Kommentarer
Postat av: Julia

Klart du ska ut o springa!
Ta det i små steg... tänk på känslan efteråt, det är DEN som är det bästa!! (enligt mig)
Min morsa har nu gått från att inte tränat i hela sitt liv typ... från att gå på gympa och nu har hon varit ute och sprungit några gånger i maj.
Så glad för hennes skull!
Känner att om hon har börjar kan alla sätta igång.
DU fixar det såklart! :)

Svar: Hej Julia! Tusen tack för peppandet, jag behöver nog höra lite sånt för att verkligen få tummen ur.. Det låter ju helt fantastiskt med din mamma :) Jag ska banne mig ge mig ut i helgen på en liten runda.. Man måste ju börja nånstans :) Tack igen!
NEJtillkolhydrater

2013-05-13 @ 20:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0