Broccoli- & blomkålsgratäng

Eftersom de flesta ska åka ifrån Göteborg nästa helg hade vi påsk-knytkalas hos min kära vän Emilia i söndags. Jag tog med mig en broccoli- och blomkålsgratäng som alternativ till Janson eller potatisgratäng. Hur enkel som helst att göra och den blev riktigt, riktigt god faktiskt! (Vill man göra med blomkål & spenat kan man läsa HÄR)

Det här behöver du:
1 blomkålshuvud
1 broccolibukett
1 rödlök / gullök (jag hade både och)
ca 4 dl grädde
salt & vitpeppar
riven ost

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Dela blomkål & broccoli i ganska småbuketter samt hacka löken - lägg sedan allt i en form och salta & peppra. Häll på grädden och toppa med riven ost. Grädda i ugnen i ca 40 minuter eller tills blomkålen är mjuk. 

// Jonna



Kommentarer
Postat av: Sara

Låter grymt gott =)

2012-04-03 @ 17:28:44
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0