Rosta dina egna mandlar!

När jag var hemma hos Angie häromkvällen så bjöd hon på egenrostade mandlar. Dom var supergoda och det verkade inte alls krångligt. Hon hade också hittat mandlar med riktigt lågt kolhydratsinnehåll (3,7 per 100 gram) på ÖoB. Hur bra? Jag lyckades fjäska till mig receptet så här får ni det också: 

Det här behöver du
200 gr mandlar
1 dl vatten 
1 msk salt

Gör såhär
Rosta mandlarna tills de fått lite färg i torr, het panna. Detta tar några minuter. Häll på saltet & vattnet. Nu kommer det börja puttra & ryka en massa. Rör om lite. Vattnet kommer ganska snart att ha ångat bort men låt ändå mandlarna gosa till sig lite och svalna i ca 15 minuter. Servera. 

/ Jonna




 

Kommentarer
Postat av: Frida

Låter riktigt gott! :)

Svar: Oja, supersmarrigt! Och kul med hemmagjort :)
NEJtillkolhydrater

2012-08-20 @ 16:27:57
Postat av: Madde

Tack för tipset, gjorde mig precis lite rostade mandlar, va på ullared i förra veckan, och hitta precis dom här mandlarna där haha.. as gott med lchf glass till.. mummaa, nu blir det till att gotta sig me de framöver! Ni har en as grym Blogg <3

Svar: MUMS :) Blev dom bra? Och tack, vi försöker ;) <3 /Jonna
NEJtillkolhydrater

2012-08-20 @ 20:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0