Whole Foods Market

Whole Foods Market är en mataffärskedja som startades i Texas på 1980-talet. Nu är de världsledande inom "natural and organic foods" och har fler än 310 butiker runt om i Nordamerika och Storbritannien. Det här kan man läsa på deras hemsida:
 
"Who are we? Well, we seek out the finest natural and organic foods available, maintain the strictest quality standards in the industry, and have an unshakeable commitment to sustainable agriculture. Add to that the excitement and fun we bring to shopping for groceries, and you start to get a sense of what we’re all about. Oh yeah, we’re a mission-driven company too."
 
Deras affärsidé är alltså att erbjuda naturlig och organisk mat av högst kvalitet. Det passar ju oss LCHF:are som handen i handsken! Jag var inne på Whole Foods Market vid Union Square i torsdags och handlade både lunch och middag. De hade en heeeel del för JA-sägarna, kan jag berätta. Höga hyllor med kakor, bakelser, tårtor, bröd - you name it! Men, det antar jag att alla affärer här har. Resten av deras sortiment var otroligt fräscht. Närproducderat, noga utvalt & stort utbud. Och absolut inte speciellt dyrt.
 
Om jag hade bott här i New York hade jag helt klart varit stammis här. Det fanns massa, massa bra mat för oss som väljer att äta lågkolhydratskost. Och även för alla andra, som äter "vanlig" kost, är detta en riktigt bra affär. Deras affärsidé går som en röd tråd genom allt de gör. Det är exempelvis återvinningsbart material i påsarna, svervetterna och besticken som man får i affären. Härligt att se att det faktiskt finns företag som tar sitt ansvar!
 
@Whole Foods Market, när kommer ni till Sverige?
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Kusin Christina

Åh, ser att du hittade dit!? ;) Verkar passa dig bättre än vad det passade oss, kul! Håller helt klart med dig om att det är väldigt fräsch mat och bra tanke bakom det hela.

Svar: Jaa, det gjorde jag! :) Och ja, jag tyckte det fanns riktigt bra grejjer där! Tack igen för din NY-guide. Snart anländer Frida så då ska vi lägga upp en plan för veckan, din gudie är utskriven och kommer definitivt ligga till grund för mycket :D kram! / Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-08-24 @ 22:14:57
Postat av: Sanna

Herregud vilken dröm! Vi får hoppas att vi kanske iaf får något liknande här hemma :)

Svar: Överlag känns det som att de svenska mataffärerna är en bra bit på vägen, men något som detta har vi inte riktigt än. Vi får hålla tummarna! :)
NEJtillkolhydrater

2012-08-25 @ 00:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0