Stockholmstips?

Hej torsdag! Fast idag känns det som fredag för mig för jag är ledig imorgon. Tidigt, tidigt imorgon åker nämligen jag & min syster till Stockholm. Så jag tänkte kolla med alla våra fina läsare: bor någon av er i huvudstaden? Någon av er kanske har varit där mycket? Jag vill ha tips! Jag har varit där några gånger & känner till staden rätt väl men jag vill ändå veta vilka uteställen som är bäst, vilka restauranger får man inte missa och var finns egentligen den bästa shoppingen?! Tänkte ta mig en sväng till lchf-klubbens butik på Karlavägen i alla fall, jag är ändå lite nyfiken... :)

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Malin

För shopping: sturegallerian (vid svampen) biblioteksgatan, framförallt urban outfitters!! Annars har biblioteksgatan mycket märkesgrejer om man är ute efter det! gallerian, framförallt top shop!! och nk ligger på hamngatan och där finns också den bästa zara och h&m enligt mig.
Drottninggatan har väldigt mycket, bland annat åhlens city. Runt t centralen finns massa olika budget butiker. På Regeringsgatan finns en bra chokladfabrik (inget för oss lchfare men bra utfyllnad för julklapparna;))
Nya mood gallerian ligger mellan Kungsgatan och hamngatan (kommer inte ihåg vad gatan heter) och den är väldigt fin och mysig med lite udda butiker men lite mer lyx också!
För lchf vänlig mat kan jag inte tipsa om något egentligen.. Det funkar liksom överallt så länge man är lite på:)
Gällande uteställen så är Berns min favorit!

Hoppas ni får det superbra!

Svar: Hej Malin! Tusen, tusen tack för dina tips. Värdefullt för två virriga Borås-tjejer i storstaden... ;)
NEJtillkolhydrater

2012-12-13 @ 14:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0