Kokostoppar LCHF

Igår fick jag ett plötsligt sug efter att baka och bestämde mig tillslut för att slå till kokostoppar. Jag hittade ett recept av Leila Lindholm som jag ändrade lite i och LCHF-anpassade. I ursprungsreceptet var det lime men jag hittade bara citron hemma, det gick lika bra det! Kakorna blev riktigt goda och var superenkla att göra!

Det här behöver du:
50 gram smör
2 ägg
1 dl stevia strö
200 gr kokosflingor
Skal & saft av 1 lime (eller ungefär 1/2 citron)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och rör samtidigt ihop övriga ingredienser, tillsätt sedan det smälta smöret. Rör om ordentligt och låt sedan smeten vila i ca 10 minuter. Smaka gärna av så att du är nöjd med syrligheten (mängden citron/lime) och sötman. Forma toppar & placera ut på bakplåtspapper, grädda sedan i 10-15 minuter. Låt topparna svalna innan servering. Njuuuuut!

/ Jonna

 

Klart! Om man vill lyxa lite extra kan man doppa t.ex. botten i smält mörk choklad.

Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Kokostoppar är ju så gott.

Svar: Ellerhur?! :) Grymt gott!
NEJtillkolhydrater

2012-07-13 @ 09:23:58
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Sara

Och jag ändrade det en andra gång för att passa mig. Blev både nötter och proteinpulver i och med enbart 2 msk stevia, dock blev de snarare mjuka småkakor istället för toppar, men smakade himla gott så här en fredagskväll :D

Svar: Låter riktigt smarrigt! Det är bra med recept man kan variera :)
NEJtillkolhydrater

2013-04-05 @ 21:33:13
URL: http://smakessens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0