Keso + Vispad grädde = Sant

På instagram kan man säga att en liten del av LCHF-sekten finns. Där kan vi snacka att maträtter/bakverk/tips sprids. Man ser samma saker på många bilder ett tag och sedan blir det något annat som alla vill testa. Jag menar det inte som något negativt, det är bara så det är. Ni följer väl oss förresten? @nejtillkolhydrater finns vi på och för er utan smartphone - nu kan man även se instagram via en dator: www.instagram.com/nejtillkolhydrater

Det jag skulle komma till var att för ett tag sedan så åt typ alla NEJ-sägare keso med vispad grädde & bär. Jag kom mig aldrig för att testa men i helgen blev det av. Det hela var mycket enkelt; man vispar först valfri mängd vispgrädde (40%) sedan blandar man ihop ungefär lika mycket keso & vispad grädde. Detta serveras sedan med till exempel frysta hallon. Jag hade i lite vaniljpulver i grädden också och jag måste säga att det var riktigt gott. Sedan är jag en sucker för keso också men om ni missat denna blandning - try it!

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: torpstugan


hej hej.
skrev just ett inlägg om att en del LCHF:are använder både det ena och andra i "sötningsväg"
hallon med grädde brukar vi äta,är inte förtjusta i keso...
kika gärna in till mig :-)
/Torpstugan

2012-11-19 @ 19:20:03
URL: http://www.metrobloggen.se/torpstugan
Postat av: Malin

Detta åt jag jättemycket i början av min lchf period! Nu skulle jag nog bara kunna äta detta som dessert ;) har inte ätit mejeriprodukter (förutom smör och ost) på ett tag och har faktiskt inte saknat det så mycket, får se när jag provar det igen, min mage kommer väl få en chock! ;) haha!
Ha en go kväll!

2012-11-19 @ 19:55:51
URL: http://malinribbing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0