Smör vs. Margarin

Herregud, nu ska barnen få Becel istället för Bregott i skolorna. I morse på Nyhetsmorgon såg jag en debatt mellan någon från livsmedelsverket och en professor. Det är ju helt sjukt att livsmedelsverket rekommenderar margarin. Det finns ingen forskning som visar att mättat fett är farligt! Smör är naturligt. Detta spelar dock ingen roll för livsmedelsverket eftersom deras "experter" säger att man ska äta omättade fetter från fisk och rapsolja istället. Att fett från fisk är bra köper jag, det är naturligt, men konstgjort margarin?! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bilden nedan har jag lagt upp förut men jag tycker den är värd att få vara med igen!

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: marielle

Det är helt vansinnigt. och när våra egna kroppar består av just mättat fett så är det ju himla märkligt att det rekommenderar den där andra sörjan. nu är ju bregott också en blandning med olja, men såå mycket bättre än becel o lätta och allt vad det nu heter. Det är skit o smakar dessutom skit ;p man blir ju så arg så man blir gråtfärdig!

2012-10-17 @ 00:32:22
URL: http://tjugofyrakvadrat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0