Vad är det som går & går..?

Planen var att åka till gymmet efter jobbet idag men jag var otroligt osugen (& imorgon väntar dubbelpass) så jag gav mig ut på en långpromenad istället. Jag har fått in en rutin att gå runt Ramnasjön här i Borås, det känns rogivande på något sätt att gå vid vattnet. I lurarna lyssnar jag på P3 dokumentär: det är helt otroligt så mycket man lär sig! De senaste dagarna har jag lärt mig allt om Nelson Mandelas kamp mot apartheid i Sydafrika, om Mona Sahlins Tobleroneaffär & om HIV-skräcken som spreds i Sverige under 80-talet. Hej allmänbildning! Snacka om att slå två flugor i smäll. Idag hängde dessutom våren i luften så det var inte svårt alls att få ihop över en mil!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0