Keso & mascarpone

I höstas så var jag typ sist på hela instagram med att testa keso & vispad grädde. Det är i och för sig ingen skräll att just jag tyckte det här var gott då jag verkligen älskar keso. Jag kan ha det till i princip allt. Och nu har jag kommit på något som är ännu godare: keso & mascarponeost. Mascarpone smakar typ grädde fast konsistensen är tjockare och så har den en högre fetthalt. Alltså blir blandningen inte lika rinnig samtidigt som man får i sig mer fett på samma mängd kolhydrater. En till positiv sak om man, som jag, inte äger en elvisp: det går mycket fortare att fixa. Den här gången hade jag granatäpple på men det går minst lika bra med hallon eller annan valfri topping. Smarr!

/ Jonna

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Bidrar med 1 mil cykling :)

Svar: Tack så mycket, det är registrerat :)
NEJtillkolhydrater

2013-02-27 @ 12:25:51
Postat av: Anna

6.99 km pw :)

Svar: Tack så mycket Anna!
NEJtillkolhydrater

2013-02-27 @ 12:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0