Hoppa hopprep!

Uteträning är verkligen underskattat. Det är SÅ skönt att få frisk luft samtidigt som man rör på sig och sen så kan man ju träna i princip överallt. Jag har känt mig lite krasslig hela julhelgen och vill inte överanstränga mig men det blev i alla fall en promenad. Jag är hemma hos mina föräldrar och gick min vanliga runda på ca 5 km. Kändes som en lagom start på året. När jag kom tillbaka letade jag upp mitt gamla hopprep och gick sedan loss med det. Eftersom det var "några" år sedan man hoppade sist så gick det lite trögt i början men det gick rätt snabbt att komma in i det. Och sedan säger jag bara j o b b i g t. Testa själva! Sjukt bra och billig träning.

Klicka hem ett hopprep här.

Jag skulle överdriva om jag sa att jag utförde följande olika hopp. Riktigt så mycket kom jag inte in i det, det är faktiskt lite klurigt. Men jag ska jobba på det. För om man varierar hoppandet blir det jobbigare och det är då man maximerar förbränningen!

Jogga på stället
Jogga på stället som om du lunkar runt en liten runda.
- Slalom-hopp
Hoppa från sida till sida. Håll ihop benen och hoppa så långt som möjligt från sida till sida.
- Längdåknings-hopp
Flytta växelvis ena foten fram och andra foten bak.
- Hoppa på ett ben
Hoppa en eller två gånger på varje ben, eller hoppa en stund på samma ben och byt sedan. Variera lite.
- Höga knälyft
Spring på stället och lyft knäna så högt du kan.
- Krysshopp
Korsa armbarna framför kroppen i varannat hopp.


(Listan har jag lånat från iForm)

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: angelica

åh bra jobbat! nu blev jag sugen på att testa jag med :) får nog införskaffa ett litet rep :)

Svar: Taack! Och ja det måste du. Kul faktiskt :) / Jonna
NEJtillkolhydrater

2013-01-06 @ 17:30:36
URL: http://angelicasskafferi.wordpress.com/
Postat av: Kajsa

Hejsan ! Jag tänkte kolla mer er tjejer vad ni brukar äta efter ni har tränat? jag äter numera också efter LCHF men har lite svårt med vad jag ska äta efter tidigare har jag tagit en apelsin men det är så himla mycket fruktsocker i de! :)

Svar: Hej Kajsa! Det är lite klurigt det där. Gissar att du menar precis efter passet, innan man kommit hem och kan äta något ordentligt? Sådant som är lätt att ta med sig är då t.ex. babybel, lite nötter, keso i en liten burk, lite färska bär eller kanske lite proteinpulver att blanda med vatten för att få snabb påfyllning av energi. Det behöver inte vara så krångligt, man måste bara tänka lite större ;) Lycka till!
NEJtillkolhydrater

2013-01-07 @ 23:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0