VECKA 5


 
SOFIA TILL JONNA
De senaste veckorna, ändå sedan nyår, har det varit väldigt mycket fokus på träning under veckans utmaning. Det kan kännas lite löjligt med alla nyårslöften om sundare liv som dör ut i februari, mars - men faktiskt är det ju så att ett nytt år är ett ypperligt tillfälle för en nystart. Som ni kanske har läst har Jonna satt ett training goal för året: att genomföra 200 träningspass. Jag tänker fortsätta på träningsspåret och se till att hon inte halkar efter med detta. Därför är min utmaning att Jonna ska avverka 7 timmar träning (träning på gymmet, powerwalk, what so ever) under veckan. Kör bara kör babe! 
 
JONNA TILL SOFIA
Visste ni att en människa består till 65% av vatten? Det är livsviktigt att få i sig rent vatten för att överleva och kroppen förbrukar ca 3 liter per dag. Hälften kommer från maten men hälften måste vi tillsätta. När man inte äter så mycket kolhydrater har kroppen svårare för att binda vätska och det är därför extra viktigt att man dricker mycket vatten. Min utmaning till Sofia blir därför att dricka minst 1,5 liter vatten per dag den kommande veckan. Ett tips är att fylla en flaska varje morgon och se till att den tar slut innan du går och lägger dig. Som en extra twist sätter jag en maxgräns för tuggummin också: max 2 bitar per dag får du ta. You can do it Soffi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0