#30rätt 2.0

Idag har det gått två veckor sedan vi drog igång #30rätt. Vi är båda överens om att det är skönt att ha inplanerat varje dag att man ska röra på sig. Då slipper man fundera på huruvida man orkar/ska/vill gå till gymmet eller inte. Det är liksom inte en fråga om just om.

Nu lägger vi dessutom till en utmaning i utmaningen. Benböjsutmaningen på bilden nedan har cirkulerat runt ordentligt på instagram de senaste dagarna och vi är mest lite irriterade över att vi inte hittade den för två veckor sedan. Men men, två veckor hit eller dit. Vi kör nu istället.

Vad är en squat? Instruktionsvideo här. Det viktigaste är att man ska sätta sig bakåt, knäna ska absoult inte framför tårna. Och så ska rumpan ner i knähöjd ungefär. Tänk på tekniken om du är ny i gemet och titta gärna i en spegel så att du gör rätt. Go go go!


Kommentarer
Postat av: Katie

Efter att ha legat på latsidan med träningen de senaste veckorna bestämde jag mig för att ta mig i kragen och släpa iväg rumpan till gymmet. Sagt och gjort. Jag bidrar med 55km till vandringen den här veckan (mycket tack vare mitt sprint-triathlon igår som inbringade 30km)

Svar: Hej! Visst är det härligt när man kommer igång igen. 55 km, och sprint triathlon(!) - bra jobbat! Dina kilometer är registrerade :)
NEJtillkolhydrater

2013-03-24 @ 16:22:32
URL: http://katielidbom.twitter.com
Postat av: Sara Björk

7 km till från mig idag =)

Svar: Hej Sara! Du tar oss ständigt framåt mot Smygehuk, det tackar vi för :D
NEJtillkolhydrater

2013-03-24 @ 17:30:47
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0