Hemmagjorda hamburgare med tillbehör

Min utmaning från Jonna var ju att tillaga 3 nya rätter som jag inte provat innan, så igår fick det bli hemmagjorda hamburgare med tillbehör. Vi gick inte direkt efter något speciellt recept igår när vi tillagade detta, så man kan egentligen ha precis vad man vill till men jag skriver i alla fall vad vi hade;

Du behöver:
800 gram köttfärs
1 gul lök
2 ägg
Salt
Lite grillkrydda
Svartpeppar

Sallad
Gurka
Tomat
Ost
Bacon
Feta ost
Creme Fraiche
Majonäs



Gör så här:
Hacka löken och lägg i en bunke. Knäck i äggen och knåda sedan detta tillsammans med köttfärsen och krydda sedan efter smak. Forma till hamburgare och stek sedan i smör. Stek sedan bacon. Skär ner alla tillbehör och blanda till en god dressing (jag körde bara på creme fraishe blandat med majonäs). Svårare än så var det faktiskt inte!



Detta är en perfekt måltid om du äter tillsammans med någon som säger JA till kolhydrater, precis som jag gjorde igår. De kan då äta precis samma som dig fast med bröd, om de nu känner att det saknas något. Så här såg middagssällskapets tallrik ut;



MITT BETYG:

Kort och gott så var det här var faktiskt riktigt gott :)





Kika in här lite senare så får ni läsa om nästa veckas uppdrag!

// Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0